Krucha tarta z suszonymi pomidorami, oliwkami, tymiankiem&bazylią z dodatkiem fety

W poprzednim wpisie obiecałam kulinarną niespodziankę w klimacie włoskim i oto jest ! Krucha tarta z mąki żytniej z pomidorami, oliwkami, fetą i świeżymi ziołami. Muszę przyznać, że pierwszy raz robiłam takie danie i jestem nim zachwycona. Mam nadzieje, że wy też będziecie.


Składniki:
ciasto:
175g mąki żytniej 
125g masła
20g startego sera żółtego (Stary Olęder)
3-4 łyżki wody
2 łyżki suszonego tymianku
2 łyżki suszonej bazylii
farsz:
230 ml suszonych pomidorów w oleju z ziołami
20 sztuk czarnych oliwek
pół opakowania sera feta
3-4 ząbki czosnku
garść świeżego tymianku i świeżej bazylii
2 jajka
250ml kwaśnej śmietany
mały jogurt naturalny
sól i pieprz

Sposób przyrządzenia:
Mąkę z solą przesiewamy do miski, dodajemy miękkie masło starty ser, suszony tymianek i bazylię oraz wodę. Zagniatamy ciasto i odkładamy do zamrażalnika na 20-30 minut.
W misce ubijamy jajka ze śmietaną, jogurtem naturalnym oraz przeciśniętym przez praskę czosnkiem. Przyprawiamy odrobiną soli i pieprzu. Ciasto wyciągamy z zamrażalnika smarujemy formę tłuszczem i wykładamy nią ciastem. Bardzo fajny sposób na przekładanie ciasta do formy jest pokazany w  programie kulinarnym 'Szczypta smaku' polecam ! Nakłuwamy powierzchnię formy widelcem. Wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 190 stopni. Pieczemy ok. 30 minut, dopóki ciasto nie nabierze złocistej barwy. Ciasto wyjmujemy z piekarnika na dnie układamy kawałki fety, kawałki pomidorów oraz pokrojone w plasterki oliwki. Całość zalewamy wcześniej przygotowaną masą jajeczną i posypujemy świeżym tymiankiem i bazylią. Następnie wstawiamy do piekarnika na kolejne 20 minut ewentualnie krócej zależy od piekarnika. Farsz musi się ściąć i być złocisty. Można podawać na gorąco i na zimno. 
bon appetit

Nie mogę się powstrzymać od wstawienia zdjęcia śpiącej Nitki pozycja numer x?.!@' :) 

Kotka ma swoją ukochaną półkę w kuchni na wysokości okna. Jak widać i spędza tam godziny, na tym, co kotki prócz zabawy i jedzenia lubią najbardziej czyli spaniu ! :)
Dobrego wieczoru ! 

Komentarze

  1. kotka genialna!:) a tarta wyborna:) uwielbiam te na słono, świetne i na obiad i na kolacje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie wygląda, aż ślinka cieknie !

    OdpowiedzUsuń
  3. z każdą kolejną potrawą w Twoim wykonaniu przymierzam się do wyprawy na północ ;p MNIAMMMM <3

    OdpowiedzUsuń
  4. mam smaka na takie jedzonko, niewyobrażalnego smaka :<
    a kocur pięknisty! obserwuję, może mnie coś jeszcze zainspiruje! :)

    zapraszam na nowy post i na rozdanie!
    www.cookplease.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :)
      mam nadzieję, że tak się stanie ;)

      odwiedzę w najbliższej dłuższej chwili wolnego :)

      Usuń
  5. Wysciel Nitce te poleczke, bo nagniotkow na chudym tylku sie nabawi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w sumie dobrze prawisz ;)
      teraz to Ona szeroka się zaczyna robić ; p
      ale wyścielić jej można tą półeczkę masz rację :)

      Usuń
  6. Dzisiaj zrobiłam, miód w gębie. Świetny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  7. Tarta jest rewelacyjna, na stałe weszła do mojego menu. Niejednokrotnie słyszałam zachwyty przyjaciół pod jej adresem. Zatem gorąco polecam!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niezmiernie miło mi z tego powodu. Dziękuję, że podzieliłaś się Swoimi odczuciami :)

      Usuń
  8. zdecydowanie coś dla mnie:) moje smaki! a Nitka świetna :) leniuch jeden! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze :)